צריכים שירותי גרירה? צרו עמנו קשר כבר עכשיו!

איך ממלאים אוויר בגלגלים

אם השאלה היא איך ממלאים אוויר בגלגלים, התשובה תהיה: ראשית, מבריגים החוצה את פקק הוונטיל (אותו מכסה שחור קטנצ'יק אשר מכסה את הוונטיל עצמו – פתח הכנסת ויציאת האוויר מהצמיג). מה אח"כ? – קראו כאן.

איך ממלאים אוויר בגלגלים

רגע לפני שאתם מנפחים את הצמיגים, דעו כי זו לא תורה מסיני לדעת איך ממלאים אוויר בצמיגים. אבל, בכל זאת חשוב לעשות את זה בצורה נכונה. יותר מדי לחץ יכול להוביל לפיצוץ הצמיג, בעוד שלחץ אוויר נמוך מדי יכול להוביל לכמה בעיות שונות:

  • צריכת דלק - צמיגים בלחץ אוויר נמוך צורכים יותר דלק מאשר צמיגים אשר מנופחים כראוי.
     
  • בלאי - צמיגים בלחץ אוויר נמוך מתחככים יותר באספלט (שטח החיכוך גדל כאשר הצמיג אינו מנופח), מה שמוביל לבלאי מוגבר שלהם.
     
  • בטיחות ויציבות - צמיגים מנופחים מעבר למה שצריך, או צמיגים מנופחים בלחץ אוויר נמוך - מהווים סכנה בטיחותית.

 

>>>גולשים אחרים התעניינו גם באיך לבדוק שמן ומים ברכב

ניפוח צמיגים - היסודות שצריך לדעת

בסופו של יום, צמיגים אשר מנופחים כמו שצריך הם חשובים במיוחד לביצועי הרכב, לבטיחות הכללית שלכם כנהגים ולחיסכון בדלק. כאשר יודעים איך ממלאים אוויר בצמיגים, אפשר לחסוך זמן וכסף, ומצד שני, להגביר בטיחות. זאת, תוך הבטחת תנאי נסיעה אופטימליים ככל הניתן.

 

 

דבר ראשון וכנראה הכי חשוב, זכרו תמיד לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן קבוע. חשוב לבדוק באופן קבוע את לחץ האוויר בצמיגים, מכיוון שהוא יכול להשתנות עקב שינויים בטמפרטורה או בתנאי הדרך, עקב נסיעה בבורות, בעקבות האקלים החם כל כך בישראל ביולי-אוגוסט וכולי.

 

איך ממלאים אוויר בגלגלים?

איך יודעים שצריך לנפח אוויר בצמיגים?

בהתאם לסוג המכונית, ייתכן שתהיה לכם מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מה שכמובן יתריע כאשר הלחץ נמוך מדי או גבוה מדי. אלא אם המערכת אומרת לכם אחרת, אל תנפחו יתר על המידה את הצמיגים. 
חשוב להקפיד לא לנפח את הצמיגים בצורה זו של יתר על המידה, כיוון שהדבר עלול לגרום לצמיגים להתבלות בטרם עת ולהוביל לתנאי נסיעה מסוכנים. בשורה התחתונה, באמת שהכול עניין של יציבות ותנאי נסיעה בטוחים.

 

>>>אולי גם יעניין אתכם איך להחליף גלגל

כיצד להבטיח מידת לחץ אוויר תקינה ברכב?

בגדול, הדרך הטובה ביותר להבטיח שלא תמלאו אוויר יתר על המידה היא על ידי בדיקת רמות הלחץ המומלצות עבור הצמיגים של המכונית שלכם. אל תדאגו, לא צריך להתחיל לחפור בספר ההוראות של יצרן הרכב, מכיוון שמידת לחץ האוויר המומלצת רשומה בדופן של דלת הנהג. 

 


פתחו את הדלת, הביטו ימינה על ה-"משקוף" וראו מה מידות לחץ האוויר המומלצות אצלכם. ואם השאלה היא איך למלא אוויר בגלגלים בתחנת דלק, אז פשוט קראו למתדלק שיסביר לכם. באופן כללי, זה מאוד פשוט ומצריך ממכם רק את התאמת מידת לחץ האוויר. לאחר שאתם יודעים אותה, פרקו את פקק הוונטיל והבריגו את צינור לחץ האוויר לצמיג. 
בהצלחה, ונסיעה בטוחה!